2015. június 26., péntek

Az agyag


"Ne haragudj, de nem, nagyon élvezem, hogy egyedül vagyok." Talán ez az a mondat, amit a legtöbbször elmondtam az elmúlt pár napban workshopok, előadások utáni beszélgetések és közös jógázás után.

Jó kapcsolódni mindenkihez és még annál is jobb, hogy nem kell senkihez: egyedül mentem be és jöttem ki a Női Szentély sátorból. Művészetterápiás workshop volt, egy csodálatos agyagművész tartotta, aki sokat mesélt a prekolumbián kultúráról és persze azt is megbeszéltük, hogy én arcokkal dolgoztam életem nagy részében, most pedig szavakat öntök egy kerek egésszé és gyúrom, formálom míg olyan nem lesz, míg jó nem lesz. Csodálatos és sírós utazás volt, az agyagformám egy fészek lett, egy fészek, amit nem tudtam megteremteni, de most már megvan, már képes vagyok megtartani és fenntartani.

A fészek legislegközepén a két kis fehér gombóc a két kisfiam, az összefonódó szürke és piros papír pedig Medve és én.

Sosem tudtam ezt így elmondani, megfogalmazni, kidolgozni magamból azt a hálát, amit a (néha borzasztóan idegesítő/morgós/kekec/akaratos/fafejű/hirtelen/lassú/kapkodó)  házastársam iránt érzek: tényleg olyanná váltunk, mint két összefonódó inda, akik védik a fészküket, óvják a két pulykatojást és támogatják – ó, de még mennyire!- egymást.

Nem olvadtunk össze, két külön szál maradtunk, nem lettünk Apa és Anya, hanem Ági és Ádám maradtunk és maradunk monstmár, míg világ a világ. Én piros vagyok, szeretelen, szenvedélyes, izzó és formálódó, ő pedig szürke, mint a kő, a cement vagy épp a bulldózeren a golyó. Ne szépítsük, na. Mi pedig nem lettünk szürkéspirosak. Szürkék és pirosak maradtunk, de soha szét nem választhatóan, örökké egy egységet alkotóan a fészek őrei.

Na megyek, iszom valami töményet, és nem nézek annyi Trónok Harcát. Egyébként is a „for the watch” óta leginkább csak kajpirnnyát vagy kubalibrét innék.
Az "élvezem, hogy egyedül vagyok, mert otthon soha nem lehetek egyedül"-t pedig felváltotta a kiélvezem ezt a furcsa állapotot, hogy egyedül vagyok, mert otthon szerencsére sosem kell egyedül lennem" váltotta fel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése