2015. július 15., szerda

4 csodaszer - ACC 600, Calcium, FoNo VII, Medhirud

Kettő eddig id állandó tagja volt az itthoni patikánknak, kettő viszont teljesen friss szerzemény, de már mindkettőt újra is vásároltam, mert imádom.

Az acc negyedelve tökéletesen feloldja a már tüdőbe lement, szörcsögős, recseg-a-gyerek-háta típusú váladékot. Ha még időben elkapjuk. Asztmás gyereknél ez úgy fél nap /egy nap, utána görcsöt kapnak a hörgők és begyullad az egész, jöhet az antibiotikum. Ha ez még nem történt meg, akkor Salvus vizes inhalálás a maszkos gyógyszerporlasztóval és acc, hogy talán-talán megforduljon a folyamat. Nagy szó ez, mert ez a fázis teljesen kimaradt mindig, ugyanis egyből a "bedurrannak a hörgők" fejezettel indítottunk.

A Calcium Sandoz pezsgőtablettát nem kell bemutatnom. Csíp, viszket, melegkiütés, csalánkiütés, allergia? Segít. Állandó darab itthon.

Új legény a kakukkfüves gyógyszertári köptető: kakukkfű tinktúra narancsolajjal és egy pici szegfűszeg olajjal ízesítve. Kábé ötszáz forint, nem lettek kiütésesek a gyerekeim (az összes epres-narancsos nyúlós sziruptól igen), úgyhogy totális win-win, állandó tag lesz itthon.

Múltkor kerestem valamit visszérre, és a gyermekem drága keresztanyja mondta, hogy nem tudja mi van ebben a krémben, nem is érdekli, de hat. Mindezt a legszebb görög szigetről, nyaralás közben küldte facebookon, szóval úgy gondoltam, hogy mindenképp kipróbálom, ekkora kékséget-szépséget az ember csak akkor szakít meg, ha tudja a tutit. És tudja. Nagyon-nagyon nagy segítség volt az elmúlt időszakban ez a kence.

14 megjegyzés:

  1. Ági,papíron az ACC-t tilos adni asztmásoknak.Tudom neszójjakbele(nem az akart lenni) csak óvatosan add!

    VálaszTörlés
  2. Nem magamtól adom, én úgy sosem merek gyógyszert. Pulmonológussal karöltve kísérleteztük ki, hogy hogy lehet Gergőkének, aki nem asztmás, hanem kruppos tünetei voltak, és volt egy pár asztmára hajazó elindulása is még a diéta előtt, de aztán nem fejlődött ki a betegség. Barnesz nem kapja.

    VálaszTörlés
  3. Igen, most látom, hogy összemostam a két gyereket. Helyesen úgy van, hogy Barnesz hörgtágító (Salvus víz+Berodual), hogy felköhögje, Gergőke Salvus víz+acc. Barnesz asztmás, Gergő nem, de nagyon hamar lenn ragad neki is a dzsuva és ott megreked.

    VálaszTörlés
  4. Na jóvanakkor:-)))Gondoltam hogy nem magadtól adod,de akkor a pulmonológus is tudja a dolgát.

    VálaszTörlés
  5. Nem, én igazság szerint egy paragép vagyok. Pénteken felhívtam a gyerekorvost, hogy a melegkiütése van a gyereknek, szerinte kell-e gégemetszés.

    VálaszTörlés
  6. :D De biztos van humora a gyerekorvosnak:-) Én még a lányomnál ,amikor az a nagy agyhártyagyulladás para volt felhívtam a gyerekorvost,hogy az óvonő szerint agyhártyagyulladása van a gyereknek,mire a drnő 5perc röhögés után elkérte az ovi számát hogy személyesen küldje el a p...ba a kedves óvonőt.
    Sőt a múlt héten én saját magam diagnosztizáltam A-nál a mononucleozist,leukémiát,és a nyirokmirogy rákot.Szerencsére itt egy fiatal férfi dokink van aki a gyerekem szerint is vicces,úgyhogy megállapította,hogy csak huzatot kapott ..de azért első körben ő is mindenre gondolt.Na szóval nehogymár Te legyél paragép:-)))

    VálaszTörlés
  7. A mi drága doktornénink igazi, vérbeli gyerekorvos kinézetű/habitusú/hangú gyerekorvos. Senki nem tudja úgy mondani, olyan vontatottan és tagolással/hanghordozással, hogy nyugodjonmeganya mertnincssemmibaja agergőkénekígynemkaphatjaela barnabáskasem, valószínűleg benyaltakvalami VÍRUSTaminemhalálosbőfolyadék cévitamin anyamegigyonvalamit.

    VálaszTörlés
  8. Bírom az ilyen gyerekorvosokat, az enyém is ilyen volt. Magas, szikár, szigorú tekintetű, de szuper humorral, és nagyon kedves hanggal. Ha ő adott szurit, akkor nem volt gond. Anyu a mai napig hozzá járna, ha kezelhetne felnőtteket is, meg nem ment volna nyugdíjba. :-) Kincs az ilyen.

    VálaszTörlés
  9. Ági most nagyon röhögtem,mert a mienk is ilyen volt otthon:DDDDD Mintha tök hülye lennék,úgy mondta mindig,de megnyugodtam:-)))

    VálaszTörlés
  10. A miénk kicsi, gömbölyű, mosolygós - ugyanakkor nagyon alapos és kérlelhetetlen.

    VálaszTörlés
  11. Szia, szeretem a blogod, az előzőt is olvastam, nem értettem, hová tűntél, örülök, hogy meg vagy. Szóval, kicsit szomorú vagyok, ugyanis óvónő vagyok. A ti gyerekeiteket mi is a gyerekeinknek hívjuk, talán hihetetlen, de aggódunk értük, és szeretjük őket.Máshogy ezt a munkát, ami inkább hivatás, nem is lehetne csinálni. (Én 27 éve teszem) A saját kollégáim nevében beszélhetek csak, persze. Így nekem nem vicces, hogy ha te aggódsz, akkor megnyugtatásra vársz az orvostól, ha az óvónő aggódik (és még 25 gyerkőcért pluszban), akkor a gyerekorvos elküldi a p-ba.Kár, hogy ez a vélemény e a fentebbi posztolónak rólunk. Üdv. F.

    VálaszTörlés
  12. Szia, szeretem a blogod, az előzőt is olvastam, nem értettem, hová tűntél, örülök, hogy meg vagy. Szóval, kicsit szomorú vagyok, ugyanis óvónő vagyok. A ti gyerekeiteket mi is a gyerekeinknek hívjuk, talán hihetetlen, de aggódunk értük, és szeretjük őket.Máshogy ezt a munkát, ami inkább hivatás, nem is lehetne csinálni. (Én 27 éve teszem) A saját kollégáim nevében beszélhetek csak, persze. Így nekem nem vicces, hogy ha te aggódsz, akkor megnyugtatásra vársz az orvostól, ha az óvónő aggódik (és még 25 gyerkőcért pluszban), akkor a gyerekorvos elküldi a p-ba.Kár, hogy ez a vélemény e a fentebbi posztolónak rólunk. Üdv. F.

    VálaszTörlés