2015. november 15., vasárnap

... vagy elmondom, vagy kipukkadok

olyan nagyon szomorú vagyok az utóbbi időben. Nem, semmi extra, nincs nagyobb káosz itthon, mint általában, nincs munkahelyi csőd, nincs semmilyen óriás tragédia...

Azt hiszem, azóta nem vonultak el teljesen a felhők, amióta Budapesten állomásoztak a menekültek. Menekültek, migránsok, számomra egyik szónak sincs különösebb jelentősége, pedig pontosan tudom, hogy a menekültek balra, a migránsok jobbra használatos. Az emberek. Az emberek az utcán.

A káosz, a bizonytalanság, a felkészületlenség, a pánik.

Zavargások Európában.

És persze az orosz utasszállító, majd Párizs.

A világunk, a világom fénysebességgel változik.

Mikor iskolába mentem, tudni lehetett, hogy majd leérettségizem, majd egyetemre megyek, majd...most nem merném megjósolni, hogy mi lesz.

Bármi is lesz 12-13-14 év múlva, az valószínűleg teljesen más lesz, mint amit ismerünk és egészen más kihívásokkal kell majd szembenézni a gyerekeimnek, mint amit szántam nekik.

Bármennyire is összefacsarodik a szívem erre a gondolatra.
Tudod, gondtalan gyermekéveket kívántam nekik. Boldog iskolás időszakot, végtelen lehetőségeket, kiegyensúlyozott egyetemi éveket, nagy bulizásokat. 
Talán megvalósul. 

A szívem mélyén azonban érzem, hogy a világ óriási robbanás küszöbén áll.

------------

És én ebben a káoszban egy dolgot tehetek: élek. 
Megtanítom őket arra, hogy a világ egy csodálatos hely. Megtanítom őket arra, hogy erősek, okosak és csodálatosak. Megmutatjuk nekik, hogy a kenyeret nem venni, hanem sütni kell. Hogy a gomba nem a boltban, hanem az erdőben terem. Hogy a meggy eláll fagyasztó nélkül is, és a meleget a tűz is adhatja, nemcsak a radiátor. A paradicsom magjából palánta lesz, abból pedig újra paradicsom. A birka gyapjából meleg ruha, takaró és... szóval érted.
Most mondd meg.
Tanítjuk, hogy mi is megtanuljuk. 

A franc se gondolta volna.

A francnak sem hiányzott. 

A franc se tudja, hogy jól tesszük-e.

-------------

Ebben a pillanatban olvasom, hogy ma Törökországban is öngyilkos merénylő robbantott.

-------------

Én pedig felteszem főni a levest, begyúrom a mákos tésztához a tésztát, és bőszen felidézem azt a pökhendi gondolatomat, amivel a nagyszüleimre, Ádám nagyszüleire tekintettem. 
Nem tudták megmondani, hogy mikor kezdődött a háború. Fogalmuk sem volt. Annyit tudtak felidézni, hogy mikor lett vége, vagy mikor jött haza a frontról a papa, vagy mikor menekültek el a bombázások elől. Én pedig nem értettem, hogy a jó fenébe nem tudja valaki azt, hogy háború van?? Hogy nem veszi észre, hogy baj van??
Most kezdem megérteni. A háború nem szalagcímmel jön. Nem sötétedik be az ég, nem szürkül be a kép, nem lassul le a mozi. Talán emiatt is olyan borzasztó. Hányszor kérdezték meg, hogy miért most menekülnek a szírek? Mert maguk sem hitték el, hogy menni kell. 

--------------

Szóval felteszem a levest, pucolom a zöldségeket, összekészítem holnapra a gyerek melegítőjét és elkezdem csomagolni az ételtornyot. Tervezem a karácsonyi menüt.

--------------

Az egyik támadó Magyarországon keresztül ment Nyugatra, Most ez miért akkora hír? Miért vagyunk meglepődve? Fontos ez?
Ostoba vagyok, hogy azt gondolom, hogy nem fontos?

---------------

Meg kell rendelnem a rizst. Elfogyott a köptető és hétfőtől lehet majd kapni az Aldiban gyerek kamáslit, és még az orvossal is beszélnem kell, mert -figyelj!- elfelejtettem elmenni a negyedéves vizsgálatokra. Elfelejtettem. Kiment a fejemből a dátum, és mire észbekaptam, hogy akkor pontosan mikor is, nos, addigra elmúlt :D
Nos, ebben az egészben nem a feledékenységem/felelőtlenségem/hülyeségem a legfontosabb, hanem a környezetem reakciója: tapsikolva nevettek, nagyon örültek, gratuláltak, és biztattak, hogy csak így tovább. Döbbenetesen hülye emberek vannak a családomban és az orvosaim sem normálisak:D

---------------

Szóval új időpontot kell kérnem és megvan, hogy mit kap Medve Karácsonyra, már csak meg kell rendelnem.
Egyszerű, de szép Karácsonyt remélek - Szenteste együtt leszünk, csak mi négyen, 25-én meg jön a Család egy kis délutáni sütizésre. Ennyi.


"Arra buzdítok minden kedves Olvasót, hogy ne foglalkozzon a világ hisztijével, inkább ültessen a kertbe egy fát, gondozza a rózsabokrokat, főzzön valami finomat, kedveskedjenek pajkosan egymással, és tegyék rendbe az otthonukat. Ettől jobb lesz a világ, értékesebb lesz az élet. Viszont ha bosszankodnak, pánikba esünk, akkor legfeljebb csak idegesebb lesz a világ.
Ha azt mondanák, hogy itt a világ vége, akkor is szépen megöntözném a virágaimat és ebéd közben megnevettetném a gyermekeinket, mert a jó Isten ezt a feladatot bízta rám, és mert talán a friss virágok között, derűs együttlétben a világvége is elviselhetőbb lesz." Böjte Csaba

1 megjegyzés: