2015. szeptember 11., péntek

Egy hét Waldorfiában

Elindult az év, kezdünk beleszokni a mindennapokba.

Minden nap fél 9-re megyünk, de van, hogy előbb is beérünk, attól függ, mi dolgom/megbeszélésem/munkám van épp aznap.

Reggel kelek, összekészítem Barnabás ételét, ami a következőkből áll össze:


  1. minden nap valami zöldséges vagy gyümölcsös leves (ezen a héten volt zöldborsóleves, bableves, krumplileves, olasz paradicsomleves), ez kerül mindig a háromemeletes ételhordó aljára.
  2. Második fogás (rizstészta almaszósszal-dióval, a bableves mellé tócsni, gombapörkölt rizzsel, ilyesmi), ez megy a második edénybe.
  3. A torony tetejére az uzsonna kerül: ez többnyire süti egy kis házi lekvárral (olyan gyümölcsből, amit ehetünk) vagy valami sós keksz (tegnap isteni póréhagymás kekszet sütöttem. El ne felejtsem!)
------------------

Póréhagymás keksz:

Egy egész pórét nagyon apróra feldaraboltam, egy kis olajban, bőven sózva megpirítottam. Közben felolvasztottam egy egész vajat, majd megvártam, míg minden kihűl. Közben megőrültem a rizslisztet, most ehhez basmati rizst használtam, szerintem a sós dolgokhoz nem jó a jázmin rizs. Két tojást tettem a vajas-olajos-sós hagymához és annyi lisztet, hogy morzsa legyen (30 deka?) Innen már csak formázhatóvá kellett lágyítani a tésztát egy kis vízzel (1,5dl?).

Pici pogácsákat formáztam és forrósütőbe toltam. Négy tepsinyi lett belőle.

Egy darab sincs már.


------------------

Az inox ételhordót ebéd előtt felteszik az udvaron lévő sparheltre, amin a többiek ebédjét főzik,így Barnus is meleg ebédet kap.

Kókuszmatracokon alszanak a gyerekek, nagyon odafigyelve arra, hogy ne legyen harsogó mintás az ágynemű. A szülőket megkérték, hogy visszafogott mintájú/egyszínű, pasztell árnyalatú dolgokat válasszanak, amikor csak lehet.

Az egész óvoda nagyon békés. Mind a hangulatban, a beszédben, a hangerőben és a vizuális kialakításban is a legjellemzőbb szó a békés
A gyerekek kedvesek, nem jellemző a versengés és ami nekem döbbenetes volt: csillivilli benti és udvari játékok helyett együtt játszanak, egymással. 
Ilyenkor egész délelőtt az udvaron vannak, esőben is, hóban is, csak viharban és zuhogó esőben nem, akkor nyilván beviszik őket.
A benti játékok fából minden esetben természetes anyagból vannak és az egész óvodában méhviaszos bútorápoló illat van, ami egyszerűen csodás.

Barnabás remekül van, nagyon boldog, nagyon felszabadult és már van egy-két-három-négy kisgyerek, akivel megtalálta a hangot és emlegeti is őket itthon.

A szülők kedvesek. Vannak nyilván olyanok, akik nagyon aktívak, óriási ütemben szervezik a közösséget, de nyilván ettől megy a dolog előre. Élénk, aktív, önszervező az egész, a hangulat nagyon közvetlen és mosolygós. 
Amit min-den-ki kérdez, az az, hogy mi van a takarítással: nos, ránk először szeptember legislegvégén kerül sor, egy szombat vagy vasárnap délelőtt leszünk majd ott egy másik anyukával. Azért ebbe nem kell belepusztulni.

A hét sztárja minden bizonnyal az ételhordó: ilyesmi, de csak 3 emeletes, én a Tescoban vettem és azt hiszem 2000 Ft volt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése